سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ۳۲ گشتی گیر را به اردوی تیم ملی جهت مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ شهر باکو پایتخت کشور آذربایجان دعوت کرده است که در بین آنها پنج کشتی گیر از فارس حضور دارند در حالی که در بین این فهرست نامی از برادران گرایی نیست.
کد خبر: ۱۰۷۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷ 16 October 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا:  آرش نگهداری، امیررضا ده‌بزرگی، محمدرضا رستمی، محمدرضا مختاری و محمدحسین آذرم دخت پنج کشتی گیر دعوت شده از فارس به اردوی تیم ملی هستند.

در وزن ۵۵ کیلوگرم، آرش نگهداری از فارس برای قرار گرفتن در ترکیب نهایی این وزن باید با پویا دادمرز از خوزستان و مهدی جواهری از قم مباره کند به نظر میرسد شانس پویا دادمرز که ۲ نشان طلای نوجوانان و جوانان جهان یک برنز جهانی و یک مدال نقره امیدهای جهان در کارنامه دارد، بیشتر است.

همچنین در وزن ۶۰ کیلوگرم امیر رضا ده برزگی دیگر کشتی گیر استان فارس است که نشان طلای جوانان جهان در روسیه و سابقه دعوت به تیم بزرگسالان را دارد،او باید برای کسب ۲بنده تیم ملی با مهدی محسن‌نژاد، پویا ناصرپور ازخوزستان و سجاد عباس‌پور از مازندران کار سختی برای قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی دارد هر چند این شانس را دارد که به عنوان نماینده این وزن در جام جهانی شرکت کند.

قهرمان المپیک و جهان دعوت نشده است

محمد رضا گرایی قهرمان المپیک و جهان که در مسابقات جهانی که شهریوماه ۱۴۰۱ در صربستان برگزار شد و مدال نقره گرفت در وزن ۶۷ کیلو گرم دعوت نشده است.دراین وزن دانیال سهرابی و حجت رضایی از خوزستان و علی‌اصغر سام‌دلیری از مازندران برای کسب پیراهن تیم ملی شرکت دارند.

همچنین دروزن ۷۲ کیلوگرم هم امیر عبدی از قم به همراه محمدرضا رستمی از فارس که مدال برنز جوانان جهان و مدال طلای بازیهای همبستگی کشور های اسلامی در کارنامه دارد و امیرحسین حاجی‌پوراز مازندران حضور دارند.

کاپیتان تیم ملی دعوت نشده است

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمد علی گرایی که سابقه کاپیتانی تیم ملی و چندین مدال مختلف اسیایی و جهانی دارد و در مسابقات جهانی که شهریور ما ۱۴۰۱ در صربستان برگزار شد شرکت داشت، دعوت نشده است هر چند در مسابقات جهانی اخیر هم ضعیف ظاهر شد و از دور مسابقات کنار رفت. هم اینک در این وزن محمدرضا مختاری از فارس که مدال طلا مسابقات قهرمانی کشتی آسیا ۲۰۲۲ دارد شانس زیادی برا ی قرار گرفتن در ترکیب نهایی این وزن دارد هرچند او باید در اردوی پیش رو با عارف حبیب‌اللهی از تهران و رضا ساکی از خوزستان هم پیکار کند.

دروزن ۸۲ کیلوگرم هم محمد حسین آذرم دخت از فارس حضور دارد که نشان برنز جوانان جهان دارد و باید برای دوبنده تیم ملی با علیرضا مهمدی از خوزستان و محمدحسین محمودی از تهران مبارزه کند.

خوزستان بیشترین سهمیه در تیم ملی دارد

در این اردو که از اول آبان ماه ۱۴۰۱ آغاز می شود و ۱۲ روز ادامه دارد ،خوزستانی ها با داشتن ۱۰ کشتی گیر بیشترین سهمیه در تیم ملی دارند و استان های مازندران و فارس هم به ترتیب با هفت و پنج کشتی گیر در رده بعدی قرار دارند.

رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی روزهای ۱۴ و ۱۵ آبان ماه در شهر باکو پایتخت کشور آذربایجان برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار